NAT ، حریم شخصی و سازمان‌های جاسوسی

زمانی وقتی که NAT وجود خارجی نداشت، تصمیم گرفته شد تا زمانی که IPv6 همه‌گیر شود، NAT را ایجاد کنند تا بتوان از IP های unregistered استفاده نمود تا IPv4 تمام نشود.privacy
ولی کسی فکر این را نمی‌کرد تا سازمان‌های جاسوسی همه توان خود را برای گرفتن داده‌های شخصی افراد و غیره از طریق اینترنت استوار کنند.
روزی آشنایی گفت: روزی می‌رسد که هر شخصی بتواند با IPv6 برای حیوان خانگی خود هم IP داشته باشد. این مطمئناً به اینترنت اشیاء هم میرسد. که فلان منزل چه نوع غذایی مصرف می‌کنند.(با استفاده از IP های داخل آشپزخانه) که خوراک خوبی برای سرویس‌های جاسوسی می‌باشد.

البته ممکن این سؤال پیش بیاید که مگر الان با همین پشت NAT بودن نمی‌توان از کاربران log گرفت؟ بله! به صورت کامل هدر TCP و UDP و زمان connect شدن کاربر و سایت‌های سرزده شده همگی در یک DB ذخیره می‌شوند. منجمله ساعت ورود و خروج کاربرو اینکه کاربر چه کسی است برای آن‌ها هنگام خرید نوع اینترنت درج گردیده است. پس اطلاعات تکمیل است. اما نکته‌هایی می‌ماند:

  • اگر موقعیت جغرافیایی تغییر کند دسترسی به DB مذکور باید از طریق دیپلماسی صورت پذیرد.

  • وقتی پشت NAT هستید که اینترنت شما بین چندین نفر به اشتراک گذاشته شده باز برگ برنده دست شماست. به شرط نوع مانیتورینگ و logging شبکه شما که خود بحثی جدا دارد.

  • این بحث بر خلاف دو بحث قبلی ربطی به NAT یا کار پنهان ندارد. عملیاتی شدن خوراک های آینده سرویس‌های جاسوسی را بیان می‌کند که هنوز مطرح نشده‌اند و باید ساخته شوند. اگر به مثال آشپزخانه دقت کنید متوجه می‌شوید. به عنوان مثال اگر سگی دارید، و اینکه آن را بیرون می‌برید مسیر گردش آن برای سرویس‌های جاسوسی خوراک ایده‌آلی خواهد بود.

تا کی!!؟؟؟… به کجا!!!؟؟؟؟ آنقدر این حریم ثانیه به ثانیه در حال شکسته شدن است که در مخیلات نمی‌گنجد.

یک دیدگاه در “NAT ، حریم شخصی و سازمان‌های جاسوسی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *