مشکل Missing: author در google webmaster tools

خیلی از عزیرانی که سایتی رو در حال رصد کردن در google webmaster tools هستند ممکنه به پیغام خطای ‘Missing: author’ بر خورده باشند.
متأسفانه دیده میشه به جای اینکه یک نگهدارنده سایت یا نه، حتی یک برنامه‌نویس به دنبال فلسفه ایرادات سایت بگرده به دنبال plugin/extenstion/module برای رفع اشکال خودش میگرده، این نوع جستجو چندین مشکل داره :

  • یکی اینکه جستجو کننده در این مورد بی‌سواد می‌مونه

  • ۱۰۰٪ چیزی که می‌خواد رو بهش نمیرسه

  • همیشه محتاج دیگرانه

  • در کدی که داره نمی‌تونه بهینه‌سازی انجام بده، چون مشکل رو نمی‌دونه

  • از جواب دیگران در اینترنت بی‌بهره می‌مونه

اما نه، اگر شخص مذکور بره دنبال فلسفه جریان،‌ دیگه نه تنها به مشکل برنمی‌خوره بلکه خودش میره برای راه حلی برای جریان ذکر شده…!
یکی از عمده مشکلاتی که کاربران در google webmaster tools می‌تونن ببیند در قسمت Search Apearance>Strcutured Data می‌باشد. این error مشهور با نام ‘Missing: author’ شناخته می‌شود و وقتی بر روی آن کلیک می‌شود تا در قسمت developer به صورت زنده تست شود ممکن است آن ایراد کلاً از بین رفته باشد،‌ پس نکته‌ای که حائز اهمیت است از کسانی این error را می‌گیرند خواهش دارم تا یکبار سایت را به صورت Live تست کنند ببینند مشکل رفع شده است یا نه، زیرا قسمت Structured Data دیر به دیر به روز می‌شود.

کجا و کی این ایراد روی می‌دهد؟

نکته: این مطلب برای کاربران wordpress نوشته شده است. البته مفاهیم آن قابل برداشت است.
مکان این ایراد در تم شما می‌باشد. در جایی دیگر دنبال آن نگردید.
در هر صفحه/پست/و یا هر نوعی که کاربر ایجاد می‌نماید باید مشخصاتی از کاربر به آن الصاق شود. برای خواندن جزییات این پروتکل می‌توانید سایت اصلی آن یعنی http://microformats.org را بازدید نمایید.
فرض کنید کاربری دارید که در هنگام ایجاد/تغییر آن بعضی از عناصر فرم آن را خالی گذاشته‌اید. سپس با آن پست و یا مقادیر دیگر ایجاد نموده‌اید. در همین‌جا شما به هین ایراد بر‌می‌خورید.
باید یا عناصر آن کاربر را تکمیل نمایید نمایید و یا به صورت کل از آن کاربر صرف نظر نمایید.
در برخی اوقات که تکثر آن هم کم نبوده، دیده شده کاربر یک plugin نصب کرده( اصولاً plugin های مربوط به SEO و یا Sitemap )، که plugin مذکور عنصر‌های خالی از یک کاربر ایجاد می‌کند و یا بدلیل فریب گوگل و یا سایر bot ها، مجبور به دستکاری می‌شود که خود این امر حتی ‘Missing: updated’ را هم تولید می‌کند.

درابتدا به کاربران خود wordpress نظر بیافکنید. سپس pulugin های خود را به صورت کلی بازبینی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *